fredag 30. oktober 2015

Kulturstipend til nytte del 1

Kristoffer Hylland Skogheim mottok kulturstipend fra Odda kommune 2015. Her kan du lese om hvordan slik kulturstøtte motiverer og hjeper unge taleneter videre i livet.
 Odda kommune dleer hvert år ut stipendier til talentfulle unge kunstnere i kommunen. Det er ulike ting de søker på. Alle kan ikke få, men når man så har fått støtte: Hva da?

Denne gangen har vi sterkt oppfordret mottakerne til å dele med oss hva de får ut av stipendiet. hvordan de utvikler seg videre. Ta kontakt når de kommer tilbake til kommunen og tenke igjennom om de på en eller annen måte kan inspirerer yngre utøvere til å gå videre med sin hobby.



I dag fikk vi denne rapporten fra Kristoffer Hylland Skogheim:

Siden jeg mottok stipendet har jeg gjort en rekke investeringer i nytt utstyr, samtidig som jeg har tatt gitartimer hos Viljar Dyvik Sellevold, som er en fantastisk dyktig gitarist. Jeg har blant annet kjøpt inn en ny gitar (Fender Telecaster Road Worn), et Scarlett 6i6 lydkort, Protools, en fantastisk rørmic (AKG C12VR), i tillegg til at jeg har fått sendt min Stratocaster på reperasjon og fått byttet ut gamle slitte kabler og annet småutstyr. Med dette vil jeg bare si tusen hjertelig takk for stipendet, og som dere ser kom det godt med.

For tiden går jeg på lydlinja på trøndertun. Samtidig spiller jeg i et band som kaller seg Born On a Monday. Med dette bandet skal jeg i slutten på norgesturne og spille på steder som Levanger, Hadeland, Voss, Haugesund, og vi avslutter i Odda på slutten av den musikalske røra.  Kanskje sees vi der?
Her kan dere høre noe av musikken Kristoffer jobber med i studio:



Selvsagt sees vi på Iris scene og musikalsk Røra.

Fantastisk rørmic (AKG C12VR)

Protools, lydkort og nyreparert Fender Telecaster




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar